FAQ - Vprašanja in odgovori
Osveženo 5. Feb. 2019 10:35
1. Številke o poslušanosti radijskih postaj in kje na lestvici se nahaja Radio Ognjišče?
Radio Ognjišče je trenutno na 8. mestu po poslušanosti v Sloveniji, raziskave nam pripisujejo približno 63.000 poslušalcev; poslušanost raste. Glede na to, da imamo v svoji bazi poslušalcev kar 14.000 takih, ki so se odločili, da nas tudi finančno podpirajo, trdno verjamemo v to, da je poslušalcev mnogo več, kot nam jih pripisujejo raziskave, saj naj bi to pomenilo, da kar vsak 4. poslušalec plačuje "prostovoljno radijsko naročnino", kar je neverjeten odstotek.
2. Ali lahko dobre številke poslušanosti neke radijske postaje mojemu podjetju zagotovijo dober odziv na moj oglas/oddajo?
Bolj kot številke poslušanosti so pomembne, kako POZORNO poslušalci poslušajo in koliko se jih ODZOVE. Naši poslušalci se na zanimivo ponudbo odzovejo, predvsem pa jo najprej slišijo, ker jim Ognjišče ni le za zvočno kuliso.
3. Kaj lahko pričakujem od oglaševanja na Radiu Ognjišče? Mi lahko vi zagotovite dober odziv?
Poslušalci Radia Ognjišče naš radio poslušajo zelo pozorno. Vajeni so govora, zanimivih pogovornih oddaj. So zelo zvesto občinstvo, tudi med oglasi oz. komercialnimi oddajami praviloma ne preklapljajo. Niso iskalci glasbenih hitov in niso lovci na nagradne igre. Od Ognjišča pričakujejo dobre novice, zanimive in preverjene vsebine. Lahko zagotovimo, zagotavljamo dober odziv? Ne! Gospod, ki redno nastopa v naših oddajah, pravi, da ne more predvideti, kakšen bo odziv. Nastopa ob približno istih urah, v istem dnevu, govori zelo podobne stvari, pa je enkrat odziv odličen, drugič povprečen. Na odziv vpliva tudi (brez heca!) vremenska napoved. Kak oglaševalec pogleda vremensko napoved, vidi, da bodo naslednji dnevi deževni in vpraša, če imamo kak prost termin za oddajo. Če le moremo, ustrežemo. :)
Nasplošno se poslušalci na predstavitvene oddaje lepo odzivajo, zato se poslovni partnerji, ki nastopajo v oddajah že leta, vračajo. Na začetku se s poslušalci gradi vez, ki jo težko spletete samo z eno, dvema oddajama. Če so oddaje redne (1x na teden ali npr. vsaj 2x na mesec), se vez in zaupanje zgradita hitreje. Potem poslušalci poznajo predstavnike podjetij po glasu, ko vstopijo v prodajalno, ko pokličejo in naročijo izdelek ...
Ni pomembno, koliko imaš poslušalcev, temveč, kako se ti odzivajo! Mnogi oglaševalci, ki imajo pri nas oddaje, merijo odziv. Pustijo telefonsko številko, ponudijo v uri, dveh po oddaji poseben popust, svetovanje, brezplačno darilce ob naročilu, ... Ti se vračajo. Ne le zato, ker smo radijci sila prijazni ljudje (no, tudi to smo in morda je tudi to eden od razlogov :-)), temveč ker bodo s svojim nastopom na radiu ne le pokrili strošek oddaje, temveč pri tem tudi zaslužili. Poslušalci se odzivajo zato, ker nam zaupajo! Ker vedo, da v eter spuščamo preverjene izdelke in storitve, tako je odgovornost tudi na naši strani, koga spustimo v eter.
4. So pri oglaševanju izdelkov/storitev kakšne omejitve, delate selekcijo? Kdo določi, kateri oglaševalci so primerni za Radio Ognjišče?
Prav zato, ker poslušalci zaupajo Radiu Ognjišče, se trudimo, da so v etru preverjeni oglaševalci. Vse težko preverimo, a doslej nismo imeli večjih neprijetnosti.
5. Kateri izdelki/storitve menite, da so najbolj primerni za oglaševanje na Radiu Ognjišče?
Izdelki, storitve za aktivne starejše ljudi dobre volje. Zdravstveni pripomočki, avtomobili, prehranska dopolnila, optike, oblačila, obutev, izleti, koncerti, dogodki, kreme, okna, vrata, toplotne črpalke, fasade, izolacije, kopalnice, drugi pripomočki za lajšanje življenja, gorivo, ponudba trgovcev .... Med poslušalci je precej takih, ki živijo v svojih hišah in po 20-ih, 30-ih letih - čas je za menjavo marsičesa ... Najbolj zvesti in številni poslušalci so starejši od 45 let.
6. Katera je najpogostejša oblika oglaševanja? Najboljša je kombinacija komercialnih oddaj in radijskih oglasov. Zakaj?
Oddaja je enkraten "dogodek", kdor je ni "ujel" oz. tisti trenutek ni bil ob radijskem sprejemniku, sploh ne ve, da ste bili prisotni na radiu. Radijski oglasi tistim, ki oddaje niso poslušali, podajo vsaj osnovno informacijo o vašem podjetju. Tiste, ki so oddajo spremljali, pa znova opomnijo, okrepijo zavest in spodbujajo odziv. Na kombinacijo oddaje in oglasov zato priznamo posebno ceno. Oddajo plačate po rednem ceniku, na vse oglase (min. 500 sekund oglaševanja), ki se predvajajo OB oddajah (na dan oddaje ter do največ 5 dni po oddaji), priznamo kar 40 % popust. Ker s tem spodbujamo boljši odziv pri poslušalcih. Dober odziv je dober za vas, oglaševalce in tudi za nas, ker če boste imeli vi dober izplen, je večja verjetnost, da se na valove Ognjišča še vrnete.
7. Zanima me oglaševanje pri vas, a imam skromen budget nekaj sto €. Lahko vseeno kaj naredimo?
Lahko. Najugodnejša oblika oglaševanja so komercialna obvestila - eno branje obvestila do 30 besed stane 19 € + DDV. Vsaka dodatna beseda je 0,5 €. Če delujete lokalno oz. ste malo podjetje, to upoštevamo pri ponudbi. Za več branj imamo za manjša/lokalna podjetja, prireditve oblikovane pakete. Npr. 3 + 1 gratis, 4 + 3 gratis, 6 + 6 gratis.
8. Rad bi oglaševal, a nimam oglasa, pa tudi pred mikrofonom še nisem nastopal. Kaj mi svetujete?
Z veseljem vam pomagamo pri pripravi oglasa (pri besedilu) in pri izvedbi. Imamo izkušenega mojstra tehnike Mateja, ki zadeve dela dobro, z veseljem, zelo natančno in s srcem. Nastopanje pred mikrofonom se pred prvo izkušnjo zdi "zahtevno", a nastop v oddaji teče po vašem scenariju, vi pripravite vprašanja in odgovore, oddaja se praviloma posname vnaprej. Gostom priporočamo, da si odgovor ne pripravijo dobesedno vnaprej, temveč le po točkah. Naj se trudijo prosto govoriti, da poslušalci razumejo, saj tako delujejo veliko bolj prepričljivo, kot če s prestrašenim glasom berejo dolge, vnaprej pripravljene povedi.
9. Moje podjetje deluje izključno lokalno. Imate možnost (cenejšega) oglaševanja le na enem področju Slovenije, npr. le na Gorenjskem?
Možnosti, da bi oglaševali lokalno, samo na območju, ki ga pokriva npr. oddajnik Krvavec, nimamo. Cena je enotna za vse, za nacionalno pokritost Slovenije. (Več kot 90 % Slovenije je pokrite z našimi oddajniki, kar pomeni, da nas slišijo povsod!)
10. Si lahko že od enega pojavljanja na radiu kaj obetam?
Težko vprašanje, ki žal ne more dati jasnega odgovora. Če imate izdelek, ki ga poslušalci potrebujejo in je cenovno in sicer širše dostopen, če je vaš nastop dober, prepričljiv, če zunaj dežuje ;-), če ni ravno čas trgatev ;-), potem lahko! Toda zavedajte se, da je oglaševanje dolgotrajni proces s kratkoročnim učinkom, poslušalce je treba kar naprej opominjati nase. Ne domišljajte si, da boste z eno oddajo pokrili cel mesec. Prek radijskih sprejemnikov oglaševalec s svojim nastopom plete vez s poslušalci: z večkratnim nastopom, svojo prepričljivostjo, s kontaktnimi oddajami, v katerih odgovarjate na njihova vprašanja, ustvarjate zaupanje in to šteje. Zaupanje bodo poslušalci nagradili ne le z nakupom, pač pa tudi zvestobo vaši blagovni znamki (če bodo z vašim izdelkom/storitvijo seveda zadovoljni). Neprecenljiv je pristen kontakt z vami bodisi v etru (klici v živo) ali zunaj etra takoj po oddaji, ko odgovarjate na njihova vprašanja o izdelku in/ali v povezavi z njim in težavami poslušalcev, ki jih lahko odpravi.
11. Nastopa pred mikrofonom me je "strah". Kaj pa, če bi naročil le režirane oglase?
Ker gre povečini za vnaprej posnete oddaje, ki potekajo po vašem scenariju, je strah odveč. Režirani oglasi so klasično oglaševanje, ki je krasna podpora oddajam, s katerimi se gradi most med poslušalci in oglaševalci. Zato priporočamo kombinacijo obojega. Priporočamo! Izbira pa je, seveda, vaša!